Monday 28 May 2012

KUALITI SUSU GETAH SEPOKOK

POKOK GETAH MENGGUNAKAN BAJA FOLIAR MEKAR SUPER GROW kebiasaan pokok yang berkualiti ( benih terpilih) dapat mengeluarkan 200-300gm susu sepokok, dan sesetengah variti sampai melebihi 500gm, kalu di kira sekar 200btg, 200 x 200 = 40kg susu, kalu beku mungkin kurang.  ( penghasilan paling minima) nak tahu berapa gram susu per pokok cuba sukat susu ynag di perolehi dari pokok yang di jaga dan juga pokok terbiar.....tergantung saiz dia pokok  10'x20' aku rase standard laaa takat seekar tu aku rase koman2 bole dpt 700-800 laaa.. tapi mcm abg mat cakap laaa musim hujan,berape kerap ko pi toreh,price market..sume adalah faktor jugak aku sembang je kencang....baru je tanam semula..dah 2 thn dah....pokok pon alhamdulilah...2 ekar tapi serius ly....takat 1 ekar 700 bole rasenya.....ikut price sekarang laaa sehari 50kg x rm 7 x 15 hari=500++ ni aku letak minimum kg,minimum currect price,minimum hari....betol ke price aku letak? aku denga2 dlm rm8++ skang ni..ada betol ka abg mat?

No comments:

Post a Comment